Tyresö Gymnasium

Vill du bli vår nya elev på Tyresö gymnasium?

Vi erbjuder ett flertal yrkesförberedande utbildningar samt introduktionsprogram, yrkesintroduktion, anpassad gymnasieskola och Second Chance School. Vi har en modern frisörsalong, bygghall och fordonshall, något som är grunden för att lära dig hantverket fullt ut.

Du kan också skaffa dig attraktiva certifieringar från Microsoft och Cisco.

Det som utmärker oss är vår gemenskap, vårt engagemang och de höga förväntningar vi har på varandra. Förutom goda ämneskunskaper betonar vi också samarbetsförmåga, kreativitet, initiativkraft, självständighet, förmågan att se möjligheter och omsätta idéer i praktisk handling.

Vi har sedan länge ett nära samarbete med olika branscher, vilket ger fina praktikplatser. För oss är det viktigt att våra elever blir anställningsbara.

Många av våra elever har anställning redan när de klara med sin utbildning hos oss. Oavsett vilket av våra program du väljer kommer du att få händelserika, utvecklande och lärorika år hos oss. För att lyckas i skolan behövs verkliga förutsättningar och bra resurser. Vi har även bibliotek, idrottshallar, fotbollsplan, gym, och café

På Tyresö gymnasium kan du välja e-sport som individuellt val, oavsett vilket program du går på.

Varmt välkommen till Tyresö gymnasium!

Kontakta Tyresö Gymnasium

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Tyresö Gymnasium. Tyresö Gymnasium hör av sig inom kort!

• HV
  • FS