Välkommen till skolans monter på Gymnasiemässan Nordväst (i Solnahallen) den 9 november kl. 10-15!

Väsby Nya Gymnasium

"VNG har stora ljusa lokaler med flera våningar. På varje våningsplan finns bra med studieplatser vilket gör det möjligt att plugga i skolan. Det bästa med VNG är de engagerade lärarna som alltid hjälper oss elever och gör det lilla extra för oss elever. Jag tycker att VNG är en bra skola som bryr sig om sina elever.”
- Christine på Samhällsvetenskapsprogrammet, inriktning beteendevetenskap.

"Det bästa med VNG är att jag kan kombinera mina studier med min elitsatsning. Schemat är gjort så att träningstiderna ligger på skoltid. Ett stort plus är att lärarna på VNG är bra och kunniga."
- Tilda på Ekonomiprogrammet, inriktning juridik och NIU triathlon.

Väsby nya gymnasium (VNG) ligger i huset Messingen. En spännande byggnad i hjärtat av Upplands Väsby. Lokalerna är moderna, ljusa och rymliga med många sköna plugghörnor. Sporthall, gym och restaurang som dagligen serverar tre rätter finns också i huset. Tåg- och busstationen ligger utanför dörren.

VNG är den personliga gymnasieskolan. Här finns ca 500 elever och 50 behöriga, engagerade och kompetenta lärare.

Vi har fem program med olika inriktningar som rustar dig inför framtidens arbetsmarknad. Genom samarbeten med universitet, högskolor, företag och idrottsföreningar får du som elev en tydlig koppling till världen utanför skolan.

Idrottsprofiler
Om du är elitsatsande i simning eller triathlon kan du välja att gå på NIU (Nationell idrottsutbildning) hos oss. Genom denna utbildning kan du kombinera en högskoleförberedande program samtidigt som du satsar på din idrott. Vi har även LIU (lokal idrottsutbildning) inom innebandy, hockey och fotboll som du också kan kombinera med något av våra högskoleförberedande program.

Det runt omkring är också viktigt
För att du som elev ska ha de bästa förutsättningarna att lyckas med dina studier är det viktigt att du kan få det stöd du önskar. På VNG finns därför elevhälsan, vårt team med heltidsmentorer, skolsköterska, kurator, speciallärare och studie- och yrkesvägledare och skolpsykolog.

Varmt välkommen att utvecklas tillsammans med oss i nybyggda, funktionella lokaler som verkligen stimulerar dig i ditt lärande.

Kontakta Väsby Nya Gymnasium

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Väsby Nya Gymnasium. Väsby Nya Gymnasium hör av sig inom kort!

• niu
  • NA