Munkagårdsgymnasiet

Hos oss utbildar du dig till bioprenör, det vill säga en företagsam, yrkeskunnig, nyfiken, hållbar, framtida entreprenör inom djurvård, lantbruk, naturturism, skogsbruk eller trädgård. Munkagård är det naturliga valet om du vill utbilda dig inom den gröna näringen. Du kan välja till grundläggande högskolebehörighet och har du lång resväg till skolan kan du få möjlighet att bo på vårt elevboende.

Djurvård
Är du djurintresserad har vi utbildningen för dig! Du får lära dig att ta hand om allt från hamstrar och hundar till reptiler, grisar och kor.

Lantbruk
Lantbrukare är ett framtidsyrke med stor variation. På lantbruksinriktningen får du kunskaper om maskiner, djur, grödor och ekonomi.

Naturturism
En spännande utbildning som ger dig gedigna kunskaper inom bland annat biologi och ekologi för att kunna utveckla hållbara naturupplevelser. Service, ledarskap och företagande är andra viktiga element i utbildningen. Hos oss har du möjlighet att bli certifierad naturguide.

Skogsbruk
En gedigen utbildning i modernt skogsbruk avseende skogsskötsel, teknik, ekonomi och miljö. Du blir en kompetent skogsbrukare och undervisningen sker i en fantastisk skolmiljö och i skogarna runtomkring.

Trädgård
En bred utbildning där du får lära dig allt från att köra maskiner till att sätta sten, bygga staket, anlägga dammar och rita och sköta trädgårdsmiljöer.

Spåret (NPF)
Naturbruksprogrammet eller Yrkesintroduktion för elever med NPF-diagnoser (adhd, autism).

Läs mer om våra olika utbildningar på vår hemsida eller hör av dig för mer information. Om du är nyfiken på hur det är att gå på Munkagård så är du varmt välkommen att prova på en dag hos oss!

Kontakta Munkagårdsgymnasiet

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Munkagårdsgymnasiet. Munkagårdsgymnasiet hör av sig inom kort!

• NB
  • IMV