Sjölins Gymnasium Södermalm

Välkommen till Sjölins Gymnasium Södermalm!

Sjölins gymnasium på Södermalm ligger högt upp på en klippa med utsikt över Söders takåsar. Här studerar du i en lugn och trivsam miljö. Genom att ha ett tydligt fokus på högskolan och dina vidare studier gör vi dig bättre förberedd inför framtida studier.

Verklighetsbaserat lärande
Vi på Sjölins gymnasium använder oss av verklighetsbaserat lärande. En pedagogik där du som elev tar dig an utmaningar direkt från verkligheten. Det betyder att du lär dig att arbeta aktivt, hitta flera perspektiv och att samarbeta. Egenskaper som är viktiga oavsett vad du kommer att sysselsätta dig med i framtiden.

Högskoleförberedande program
Breda och högskoleförberedande program är vad som erbjuds på Sjölins Gymnasium Södermalm. Du kan välja att läsa Ekonomiprogrammet med inriktning Ekonomi eller Juridik, Naturvetenskapsprogrammet med inriktning Naturvetenskap eller Naturvetenskap och samhälle, eller Samhällsvetenskapsprogrammet med inriktning Beteendevetenskap eller Samhällsvetenskap.

Nationell Idrottsutbildning
Sjölins Södermalm är en NIU-certifierad skola. Det innebär att du som är duktig på fotboll, handboll eller ishockey kan elitsatsa på din sport samtidigt som du läser ett av våra högskoleförberedande program. NIU är inlagd i elevens studieplan som är 400 kurspoäng.

Inspireras

Reportage & Nyheter

Kontakta Sjölins Gymnasium Södermalm

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Sjölins Gymnasium Södermalm. Sjölins Gymnasium Södermalm hör av sig inom kort!

• niu
  • NA