Nösnäsgymnasiet

Att välja den plats där man ska tillbringa en stor del av sin tid under de närmsta åren kan kännas som ett stort beslut. Men det är nu det roliga börjar!

Stor skola stort utbud
Oavsett om du vill jobba direkt efter gymnasiet eller studera vidare på universitetet har vi utbildningar som passar dig. Vi erbjuder många olika program och inriktningar och massor av kurser. Vi anpassar, så långt det är möjligt, utbudet av det individuella valet efter dina önskemål.

Trots att det är omkring 1400 elever som går på Nösnäsgymnasiet blir du aldrig en i mängden. Hos oss möter du en trygg miljö med god stämning och ett härligt engagemang hos såväl elever som lärare.

Öppet för verkligt lärande
Du går på gymnasiet för att lära dig saker, för att utvecklas och öppna dörrar mot framtiden. Allra bäst lär du dig när du hittar din energi och lust att lära.På Nösnäsgymnasiet tar vi hela världen till hjälp i sökandet efter den lusten. Vi jobbar med projekt där du får lämna skolbänken och utforska verkligheten utanför, kanske tillsammans med företag eller organisationer. Vi använder praktik, internationellt utbyte, resor och rollspel för att ge dig så många ingångar till kunskapen som möjligt – allt i en trygg miljö där det finns massor av stöd och hjälp om och när du behöver det.

Vi är stolta över vår skola och vårt mål är att du ska få en bra tid hos oss. Dina intressen och ambitioner i kombination med vår kunskap och erfarenhet kommer att ge dig de bästa möjligheterna att lyckas i framtiden!

Idrottsgymnasium
Nösnäsgymnasiet har många års erfarenhet av att bedriva idrottsgymnasium på elitnivå. Ett alternativ för dig som vill vara kvar på hemmaplan och ändå satsa rejält på fotboll, ishockey, konståkning, innebandy, bordtennis eller handboll med sikte på en idrottskarriär. Idrottsgymnasium är sökbart i kombination med våra nationella program undantaget inriktningen process på Industritekniska programmet.

Fem bra skäl att välja Nösnäsgymnasiet

• Härlig stämning och gemenskap
  • Stort utbud och valmöjligheter
  • Engagerade lärare
  • Internationella kontakter, utlandsresor och praktik
  • Idrottsprofiler - fotboll, ishockey, konståkning, innebandy, bordtennis, handboll.

Vill du veta mer
Besök vår hemsida stenungsund.se/nosnasgymnasiet/

Vi finns även på Facebook: nosnasgymnasiet

Kontakta Nösnäsgymnasiet

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Nösnäsgymnasiet. Nösnäsgymnasiet hör av sig inom kort!

• TE
  • HV